lauantai 15. kesäkuuta 2013

Sadepäivän jaarittelua

Mihin tää mun päivittely on taas jäänyt. Ihan ruvennut ressaamaan kun ei ole mitään mistä kirjoittaa. Kuitenkin, tänään on sateinen päivä luvassa, ja blogia ei ole tullut päiviteltyä pitkään aikaan, joten onko parempaa bloggaamishetkeä olemassakaan? Satun olemaan todella tylsistynyt, joten voin luvata että saatte pitkän tekstin (joka sisältää luultavasti pelkkää sönkkäämistä).

Ensimmäisenä, mulla on todella, todella hyviä uutisia. Torstaina julkaistiin yhteishaun tulokset, ja pitihän sitä rientää nettiin katsomaan Kontinkankaan yksikön nimilista. Ja voin onnellisena sanoa, että minun nimenihän siellä luki. Joten, minulla on jonkinsortin tulevaisuus edessä. Lähärinä. Ei se mikään mun unelma-ammatti ole, mutta uskon että tulen pitämään työstä. Mihin mä suuntaudun, sitä en vielä tiedä. Joko lapset & nuoret , tai mielenterveys & päihde. Kaksi viikkoa kestänyt kesätyökin tuli eilen päätökseen. Olin vammaisten palvelukodissa, ja kyllä mä siellä viihdyin tosi hyvin. Mutta nyt voin sanoa, että lomalla viimeinkin.

Tuisku alkaa vihdoin ja viimein lopettelemaan juoksuja, ja lenkkeilystäkin on tullut tuplasti helpompaa ja hauskempaa (ja nopeampaa). Nyt vaan peukut pystyyn ettei Lissu ota Tuiskusta mallia ja aloita juoksemaan. Juhannuksena suunnataan mökille niin olisi kiva että koirat saisi kulkea mahdollisimman paljon ilman hihnaa. Lissu kuitenkin nuolla lipsuttaa tuota peräpäätä siihen malliin, mutta vuotoa ei onneksi vielä ole tullut.

Viimeisimmän viikon aikana ilma on ollut todella lämmin, ja koiratkin on läähätelleet koko ajan. Keskiviikkona (?) ilma oli kuitenkin melko viileä, että päätin lähtä käymään koirien kanssa pitkän lenkin. Käveltiin Myllyojan läpi Hiukkavaaraan, siellä käveltiin vähän aikaa pururadalla, ja palattiin takaisin Haapalehdon kautta. Lenkki kesti päälle kaksi tuntia, ja mitä nyt päässä laskin, kyllä sitä matkaa pikkuisen päälle 10 km tuli. Hiukkavaaran pururadalla oli kyllä tosi hyvä kävellä, pitää lähtä joku päivä uudestaan. Jossain siinä lähellä sijaitsee Valkeisjärvi, jossa voisivat koirat käydä pulahtamassa.

Mitä meidän harrastuspuolelle kuuluu. Tuiskun kanssa ollaan juututtu paikoilleen ja siitä pitäisi osata lähtä etenemään. Juoksut on nyt loppu ja neiti on vähän pirteämmällä päällä, joten meidän tehotreeniä voisi pikkuhiljaa alkaa aloittamaan. Oivoi, kyllä nyt on tiukat paikat miten me sen nuorten SM:n kanssa tehdään. Toisaalta kun ajattelee, kyllä me ollaan hyvässä vauhdissa, jos vähän kehtaisi panostaa niin varmasti tulisi hyvää jälkeä. Häiriö- ja palkkaamattomuustreeniä siihen päälle niin me ollaan valmiita. Vielä on yksi huolenaihe, miten paljon mä stressaan ensimmäistä koetta. On se kuitenkin hieman eri asia kuin koiranäyttelyt. Onneksi Tuisku on helppo koira, ei ole ainakaan tähän asti välittänyt mitään mun hermostuneisuudesta.

Lissu Lisben treenailusta ei ole tainnut tulla paljoa tekstiä. Me ollaan lähinnä menty sellaisella temppulinjalla, ja treenattu mätsärien avulla häiriössä käyttäytymistä. Sivulletuloa me ollaan reenattu, ja se sujuu tosi hyvin. Hienosti kiertää takaa ja tulee tiiviisti sivulle ja ottaa heti katsekontaktia. Lissulle on tullut tavaksi laittaa etutassu mun jalkapöydän päälle. Hih, tuleepahan aina oikealle paikalle. Mun mielestä toi on ihan hyvä juttu, en tiedä onko se virhe virallisessa kokeessa. Noh, ei tämä meidän tokoilu niin vakavaa ole, enemmän mua houkuttaa se aksa tuon energiapommin kanssa. Kunhan tulee alkeiskurssi ja ollaan valmiita, jospa mekin päästään se aloittamaan. Mätsäreiden kiertelyä jatketaan ahkerasti, ja itseasiassa huomenna olisi luvassa mätsäri.

Tänään voisin iltaruoalla treenata pieniä juttuja sisällä, ei tuonne ulos ole järkeä Tuiskun kanssa mennä sateella. Lissun kanssa voitaisiin lähtä lähimmälle parkkikselle treenaamaan, katsotaan jos saan videoitua jotain. Löysin vihdoin kuvan Tuiskusta erkkarista maaliskuulta, sen voisin laittaa tähän. Lissusta taitaa olla kuva edellisestä mätsäristä, se pitää vielä etsiä jostain. Vielä ei ole mitään hajua milloin Tuiskulla on seuraavat näyttelyt, Oulu KVseen pääsee vain turistiksi, sen olen päättänyt. Ehkä elokuussa joku ryhmis.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti