perjantai 6. syyskuuta 2013

Syksyinen teema blogiin


Olen istunut taas koko illan koneella värkäten blogille uutta banneria ja hammasta purren etsinyt sopivaa taustaa. Ja tsädäm, nyt olen saanut vähän syksyisemmän ulkoasun blogille. Syksyhän on vasta alkamaisillaan, joten ulkoasun värimaailman vaihto saattaa olla vähän turhan aikaisessa, mutta who cares. Mä vain sain taas inspiksen niin oli pakko toteuttaa se. Infopoksiin laitoin tekstin että teen bannereita, sillä tällä hetkellä riittää aikaa ja jaksamista väsätä niitä. Nyt kun ideoita on monenlaisia niin olisi hirveä himo väsätä kasa bannereita vaan ei sitä koko ajan kehtaa vaihtaa. 



Toissapäivänä mulla oli itsenäistä opiskelua koulussa eli toisinsanoen mulla oli vapaapäivä. Mulla ei nyt ole mitään sen kummempia läksyjä eikä tehtäviä mitä pitäisi tehdä, joten puunasin koirat päästä häntään. Lissukin sai harjasta pitkästä aikaa, ja reippaasti sitä pohjavillaa lähti. Oikein vähän hirvitti miten pitkäksi molempien koirien kynnet ovat kasvaneet. Ne ei olekaan kulunut itsestään tarpeeksi. Pitää napsia niitä nyt parin päivän välein. Hampaat on molemmilla hyvässä kunnossa, Lissullakin punoitus ja hammaskivi on vähentynyt huomattavasti sen jälkeen kun se on nuita naudan niskaluita saanut jäystää. Tuisku joutuu syömään tavallisia solmuluita puhdistaakseen hampaita, kun sen maha ei kestä nuita niskaluita. Korvat vielä puhdistin molemmilta ja rasvasin anturat tassunpohjasta. 



Huomenna olisi Lammassaaressa löytökoirapäivä ja sen yhteydessä mätsäri. Kovasti houkuttaisi mennä, varsinkin kun palkinnoissa luki hierontalahjakortteja, joille meidän koirilla olisi kyllä tarvetta. En ole vieläkään aikaiseksi saanut vietyä niitä hierontaan. Kuitenkin, Lissun kanssa ollaan reenattu seisomista ja neiti osaa asettaa itsentä hyvin, mutta takajalat voisi asetella hieman taaksepäin, en tiedä vielä miten lähden tuota työstämään. Kyllä taitaa tuo huominen mätsäri jäädä välistä, ensikuussa näytti vielä Oulussa olevan muutama mätsäri. Tuiskun ilmoitan syyserkkariin vielä tälle vuodelle, vielä mietin ilmoitanko Jykylä KVseen, tuomari olisi kyllä kieltämättä hyvä. Ensivuosi aloitetaan sit tottakai tammarilla. 

Tokoilut meillon jäänyt vähille. Tänään käytiin lenkillä tsekkaamassa lähellä oleva nurmikenttä, ja se on leikattu ihan lyhyeksi, joten siinä ois meille hyvä pohja. Huomenna ei varmaan keretä treenaamaan, mutta sunnuntaina ainakin. Eilen olisi ollut se episkoe Kiimingissä, mut mä menin perumaan sen. Mua vain ressasi se miten meidän pakka levisi sen häiriön takia niissä paikkisreeneissä. Nooh, mulla menee vielä aikaa et osaan asennoitua oikein että olisin valmis kokeisiin, ja sillä välillä treenataan liikkeitä kuntoon ja voitaisiin tuota noutoa alkaa reenaamaan. Nyt olisi haut käynnissä OKKn talven tokoryhmiin, mutta mahdan jättää väliin, me treenataan omaan tahtiin eikä meidän tavoitteet ole sellaiset niinkuin ryhmään vaaditaan. Mutta jospa Oulun lappalaiskoirat järjestäis ne hallivuorot taas talvelle niin sinne sitten. 

PS. Pakko kysyä lukijoilta, onko täällä muita jotka on hulluna hopeatoffeisiin? Ihan huippuu et ne tuli takaisin, mä sain ensimmäisen pussin eilen, ja olihan ne muuten hyviä pitkästä aikaa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti