sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Sitä sun tätä

Tänään kävin polkemassa pyörällä Ruskoon kuvaamaan koiria. Siellä oli siis mätsäri. Tarkoituksena oli ottaa Lissu kehäilemään, mutta valitettavasti en saanut kyytiä, ja ilma oli sen verran kuuma etten kehdannut lähtä juoksuttamaan sitä pitkää matkaa. Kuitenkin vaikka on ihan mukava välillä käydä vain kuvaamassa, tulee se tunne että haluaisi itsekkin päästä kehään kun toisten suorituksia katselee. Ilma oli vähän vaihteleva, välillä oli viileä ja pilvistä, välillä ukkonen jyrisi, ja välillä satoi. Pari tuttua tuli nähtyä. Tähän voisin nyt laittaa muutaman kuvan jotka ovat mielestäni onnistuneimmat tältä päivältä, ja muutaman kuvan upeista koirista mitä tuli nähtyä.  Kuvia tuli räpsittyä muutama sata, mutta loppujen lopuksi julkaisukelpoisia kuvia taitaa olla 66. Kaikki kuvat löytyvät TÄÄLTÄ.








Tuli huomattua, ettei 50mm ole mikään paras putki mätsäreiden ja näyttelyiden kuvaamiseen. Ei siinä mitään muuta, kuin että polttoväli on tosiaan aivan liian lyhyt. Kunhan joskus kauniina päivänä olen rahakas, ostan jonkun pidemmän putken koiraharrastuksien ja hevosten kuvaamiseen. Toisinaan koirapuistossakin 50mm on aivan liian lyhyt juoksevien koirien kuvaamiseen. Jos joskus koittaa aika että saisin sen uuden putken, oon haaveillut ja kyttäillyt canonin 200mm 2.8. Joku päivä mä vielä semmoisen hommaan..... Ehkä.

Asiasta kukkaruukkuun, mä olen hirveesti taas pentukuumeillut, joten olen katsellut seuraavaa rotua mitä itselle hankin. HOKS, tämä ei kuitenkaan tarkoita että minulle olisi tulossa pentu, ei lähimainkaan vielä pitkään aikaan. Seuraava pentu astuu taloon kun asun yksinäni omassa asunnossa. Mutta vähän sivusilmällä olen näitä rotuja katsellut.

Olen miettinyt paljon, ja ensimmäiseksi olen varma että seuraava koira on paimen. Joten ei, seuraava koira ei tule olemaan lapinkoira, vaikka se onkin mun ykkösrotu. Paimeneen päädyin juurikin sen takia, että haluan seuraavaksi aktiivisen harrastuskoiran itselleni (enkä väitä, etteikö muut ryhmät olisi aktiivisia), jonka kanssa kisata niin aksaa kuin tokoa, sekä kiertää näyttelyitäkin. Mulla on muutama rotu tällä hetkellä mielessä, belgianpaimenkoira (tervu tai gronttu), hollanninpaimenkoira (lk), australiankelpie, sekä tietenkin sheltti. Kaikki koirat edustaa eri kokoluokkaa ja kaikilla on erilaisia luonteenpiirteitä. Nämä koirat mua kuitenkin kiinnostaa kaikista eniten. Etsin jokaisesta rodusta paljon tietoa, ja tosiaan aion yrittää tavata näiden rotujen yksilöitä, ja tutustua rotuihin. Eiköhän sieltä se itselle sopivin löydy. Mutta siihen on vielä kauan, kauan aikaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti