sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Kevättä rinnassa(ko)

Niin, tuohon otsikoon viitaten, Lissu on ollut nyt parin päivän aikana ihan kummallinen. Se vinkuu ja ulisee aina silloin tällöin, ja joskus jopa ulvoo. Se on alkanut ryömimään sängyn alle ja siellä päästelee säännöllisesti pieniä vingahduksia. Se kuopii ja kaivaa omaa petiä samalla öristen ja äristen. Sit se on taas normaali. Tuo että se ulvoo ihan tyhjästä on vähän kummallinen juttu. Eilen käytiin Kiimingissä iltasella mutka ja pellolle mentäessä se katto yhteen suuntaan ja rupesi ulvomaan. Sama tänä aamuna aamulenkillä koirapuistossa. Näyttää et ihanku sillä olisi joku hätä. Niin, ja se ei myöskään suostu syömään. Mut ei se sairaalta näytä, tai että sillä ois kipuja, yhesti oon sitä tunnustellutkin ja kopeloinut läpi ja ei oo aristellut paikkoja. Lenkilläkin suostuu käveleen, eikä yhtään hidastele. Ei mulla ole mitään mieleen tullut mikä sillä voisi olla, onko sillä kevättä rinnassa vai leikkiikö se sutta (tosin Lisbe ei osaa ulvoa, se pikemminkin kiljuu). Onko nyt ollut joku täysikuu, siihen kuulemma jotkut koirat saattaa reagoida? Mä en yhtään kässää mikä sillä nyt on. Tällä hetkellä se on taas ollut normaali ja nukkuu ihan rauhassa. Kuitenkin, nyt sitä seuraillaan niin jos tuo ei muutamassa päivässä muutu niin soitetaan lääkäriin.



Tulisi jo se kevät. Mä en tykkää yhtään, koiria ei voi kuvata kun kuvista tulee pelkkää shaibaa, koska on niin pimeä. Vaikka olisikin vasta aamu, niin silti on pimeää. Tää ilma alkaa jo masentamaan. Tulisi jo se taivas esiin ja aurinko paistaisi. Toivotaan että enskuussa alkaisi jo aurinkoiset pakkasaamut ja päästäisiin meren jäälle juoksemaan. Nytkin kun tsiikaa näytön taakse niin ikkunasta näkyy vain räntäsadetta..



Keskiviikkona tilasin Tuiskulle blingbling-näyttelyremmin. Mulla on aina ollut se perus ohut musta kangasremmi. Niin nyt löysin halvalla Tuiskun väreihin sopivan punotun helmihihnan, johon ihastuin heti! Itseasiassa ihastuin kaikkiin niihin, olisi tehnyt mieli ostaa kaikki näille molemmille. Mutta pidin pään kovana ja jätin tilaamatta Lissulle, koska seuraaviin mätsäreihin on vielä piitkä aika. Siellä olisi ollut niiiiiin ihana pinkki prinsessahihna Lissulle. Kuvia siitä Tuiskun hihnasta laitan kunhan tulee, vielä pidän sen salassa. Toivottavasti tulee huomenna postissa. Mä en oo muuta ajatellutkaan, se on niin ihana se remmi. Kunhan se tulee niin käyn vielä M&M:stä ostamassa siihen snaken kaveriksi. Mä niin ihastuin niihin kaikkiin, että mietin että pitäisikö ostaa tarvikkeita ja punoa itse parit nuille, ja ehkä muutamalle tuttujen koirille. Haha, vitsailtiin äitini kanssa, että kohta niistä tulee pakkomielle mulle ja mun huone on täynnä niitä. Joku kattoo mun ikkunaan ja siinä roikkuu helmihihnoja. Sit mä kurkkaan niiden välistä ja heilutan nauhapinkkaa kädessä hullunilme naamalla. Sit mä vielä nukun nauhapinkka kädessä, kannan sitä joka paikkaan, vähän niinku Tenavissa sillä jollakin poitsulla oli se sininen rätti mukana. Hehehe, olipa hauska juttu.


Perjantain treenit jätettiin muuten välistä, koska olin juuri sairastellut. Eilen tehtiin sisällä kuitenkin Tuiskun kanssa pientä käännöstreeniä ihan imuttamalla, koska ne on tällä hetkellä meidän suurin ongelma. Varsinkin kun kääntyy oikealle niin se jää jälkeen. Taas kun kääntyy vasemmalle se erkanee käännöksessä. Nyt keskitytään niihin. Lissun kanssa otettiin peilin edessä sivua. Hyvin se jo istuu sivulla ja katsoo mua, mutta sivulle se ei osaa vielä kunnolla tulla. Myös seisomista (mätsäreissä) harjoiteltiin, nyt se seisoo jo kunnolla ja seuraava vaihe on jalkojen asettelu.



Koska Tuiskulle sen hihnan tilasin, niin nyt mullon hirveä himo näyttelyihin. Mätsäri on luvassa jo enskuulle, ja ehkä Lappalaiskoirien erkkari Siilinjärvellä. Erkkarin kanssa on vaan yks ongelma, yllätysyllätys, kyyti uupuu, koska äitikin on töissä. Kyytiä oon jo facessa kyselly, mutta vielä ei oo kuulunu mitään. Niin että tosiaan Tuiskun kanssa oltaisiin Oulusta kyytiä sinne vailla, jos jonkun autoon mahtuu, bensamaksut maksetaan tietenkin!




Tulipa taas kirjattua pientä sepitystä, kuvat ovat tältä päivältä kun käytiin koirapuistoilemassa. Me oltiinkin ainoat siellä, sitten tuli corgi, mutta eivät kauaa viipyneet, kun herra ei meinannut millään pysyä pois neitien peräpäistä molempien komenteluista huolimatta :--D

3 kommenttia:

  1. Tuo kuulostaa muuten aika selvästi valeraskaudelta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niihä se selvisi valeraskaudeksi, vaan enhän minä sitä tajunnut kun ei ole ennen omilla koirilla sitä ollu, eikä Lissu mitenkään hoivaa leluja tms :D

      Poista
    2. Niin ja kun ei edes kaikille sitä juurikaan tule. :) Ei meiänkään koirilla ole kuin yhdellä ollut valeraskautta, mutta sen huomaa selvästi koska hoivaa leluja ja yms. :D

      Poista